Direktlänk till inlägg 5 april 2007

Hemskaste natten!

Av Helen - 5 april 2007 09:17

Den här natten är den hemskaste natten jag varit med om! Trodde ju att hon skulle klara av det här själv! Jag gick och la mig vid 22.30 och titta in flera gånger innan jag somnade. Kl 3 nånting gick jag upp och hon låg inte kvar i kartongen längre. Hon låg i kattlådan ist. När jag lyfte av (huset), hoppade hon ur. Under henne låg det en kattunge som hon inte brytt sig om. Fosterpåsen och moderkakan var fortfarande kvar. Den var alldeles kall, men inte tänkte jag på det. Jag tog ju såklart genast på mig engångshandskar och tog upp kattungen. För att se om jag kunde få liv i den. Av med foster påsen och moderkakan. In i badrummet och tog ut alla kattsands stenar ur munnen. Sköljde av den och försökte mjukt massera den på bröstet. Men utan att lyckas, den var redan död. Dröjde kanske 6-7 timmar innan nästa kom. Den var också dödfödd och missbildad. Det var så hemskt. Hon ligger i kartongen igen och bara andas. Hon är helt slut och jag lider verkligen med henne. Trodde ju absolut inte att det skulle så här och inte att det skulle ta flera timmar mellan. Återkommer

 
 
Mikke

Mikke

23 april 2007 02:14

Vad ledsamt.... Men djur har en konstig förmåga att känna på sig när det är något fel på ungarna. Hoppas att ev. nästa kull blir lyckad

http://mikkemannen.blogsome.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helen - 3 februari 2008 19:43

Hej hoppas alla mår bra!

Av Helen - 23 maj 2007 09:07

Idag blir det ingen körlektion! Alla bilar på skolan är upptagna. Vi får köra teori ist. Men det gör inget för jag var ändå så nervös inför körningen:) Nu blir det inga fler körlektioner på skolan förrän den 29/8. Hoppas jag snart kan börja övningskö...

Av Helen - 28 april 2007 09:38

Nu har jag blivit faster. Den 26/4 20.15 födde min brors sambo en pojke. Han är 55 cm lång och väger 4240 gram. Snacka om stor alltså!! Men gullig är han. De har inte kommit hem ännu men har fått sett bilder!! Det blir spännande och roligt att få se ...

Av Helen - 23 april 2007 12:12

Ja då var det dags att blogga igen. Har ju inte gjort det på nästan 2 veckor nu. Min syster klagade igår för att jag inte skrivit nåt. Så nu får jag väl göra det da! Idag fick jag reda på att det inte blir förlängd praktik på Eko Teck. Tack och lov, ...

Av Helen - 10 april 2007 21:09

Nu är påsken över och det känns bättre nu. Har inte skrivit på några dagar. Behövde tid att återhämta mig från dagen då kattungarna föddes. Inte bara för att det var ansträngande att försöka hålla sig vaken. Utan också för att det var så sorgligt att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards